Vilken kvällsmat!

image

image

image

image

image

Köttbullarna vart magiska!
1000g köttfärs (bland tog jag)
2ägg
1dl grädde
Kryddor efter vad man gillar.
Jag använde lökpulver, vitlökspulver,timjan,salt och peppar
Blanda väl och rulla i önskad storlek. Stek på dom så dom får en fin stekyta och sen ner i grädde ca 7,5dl grädde och 2dl cream fraiche och buljong om man vill!  låt Köttbullarna koka klart i grytan. Ca 15 min beroende på storlek på köttbullarna! 
Koka broccolin klart att servera! De var super gott!! 😀

Har bestämt att i morgon är jag frisk och ska jobba! Så om några dagar blir de att mjukstarta träningen igen och se om de är dags! 😀

Tills dess är de tokstrikt som gäller och lite till så jag inte går upp ett ända gram!!  😉

Nu blir de chilla lite innan de är dags för sängen!

Hörs i morgon!
Thess

image

Kommentera

