Maaaaaaat!

Jag klara de!! Första fastadagen avklarad! Och detta är vad jag åt nu!

image

Kolhydratsfri korv med stekt ägg och beasås och lite cream fraiche! Och de var magiskt gott!! Helt underbart!! Nu mår man som en prinsessa! 😀

Imorgon ska jag träffa Malik! 😀 som jag längtat efter den killen!! 😀

Har en hyfsat lång pratstund med en vän alldeles nyss! Saknar dig så de finns inte ens!!

image

Snart så är allt löst med lägenhet och då ska du komma och hälsa på!

Snart 20 månader sen jag började min resa mot en bättre hälsa och ett lättare liv, och jag visst har jag saknat vissa saker hur många gånger som helst, men helt ärligt så varje gång jag känner de sig efter de jag tror jag saknar så tänker jag: är de värt de? Kommer jag må bra av att äta denna muffins eller pommesen eller chipsen??  nej de kommer jag inte och framförallt så kommer jag inte trivas med mig själv om jag nu skulle börja fuska. Så nej de är inte värt de! De är värt att låta bli! De är värt att komma hem och inte ha ont i knäna eller fötterna eller häftena eller orka gå upp för trappan! Detta är en frihet i mitt liv jag inte tror ni kan ana hur de känns, friheten att faktiskt orka gå den lilla sträckan jag inte gick innan, att orka göra saker när man är ledig istället för att bara vara hemma för man orkar inte då kroppen värker, och de är ju inte så konstigt fatta att gå med alla dessa kilon i onödan, vi har diskuterat hur illa de kan ha varit, (inget vi vet säkert men vi tror de var så här illa) att jag lyckades dra på mig så mycket vikt så jag fattar de inte själv, att jag vägde mellan 200-240 kg och idag är jag nere på 99,9 kg jag ska inte väga mig fören nyår och de kommer jag hålla på! Men ni kan ju tänka själva hur lätt livet känns helt plötsligt! Och de gör mig så lycklig! Önskar alla fick känna denna känsla jag har i mitt hjärta! Men orkar leva! Och med handen på hjärtat är de lät att vara efterklok men jag undrar varför jag inte börja långt tidigare, men alla är vi mogna tids nog! Nu var de min tur! Och jag är så sjukt glad!! Och tacksam för alla vänner som hjälpt stöttat och trott på mig! Tack!  Nu blir de snart sängen! Och sen kör vi ledig onsdag!


Hörs i morgon!


Thess


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

2 thoughts on “Maaaaaaat!

  1. Kul att det gick bra med fastan. Vilken otrolig resa du gjort både mentalt och med vikten. Fantastiskt är det enda jag har att säga!

Kommentera

