Så mycket bättre!!

De blir kvällens underhållning!!

Nu har jag testat att laga rättikagratäng med köttfärs!  Bra substitut till potatisgratäng med köttfärs! Kommer jag att göra fler gånger vill jag lova, och de var inte svårt heller!! 😀
image

image

Skala och skär rättikan i ca 0,5cm bitar.
Koka sedan den i ca 20 min tills den blivit lite mjuk. Häll av vatten och låt bitarna verkligen ”rinna” av, annars blir den vattnig! Min var på gränsen!
Fräs på lite lök och köttfärs, salta och peppra. Blanda ca 2dl grädde 2dl cream fraiche och 200g cream chees med dom kryddor man vill! Smörj en ungnfast form, lägg lite rättika i botten, häll sedan köttfärs och lök blandning över och sen toppa med resten av rättikan! Häll sedan över gräddblandningen över. Och se till att den verkligen rinner ner i botten. Rör om lite om de behövs! 😀
Toppa med riven ost efter smak!
In i ugnen i ca 20-30 min tills rättikan är mjuk! Varsågod och ät!
Gött var de! 

Nu blir de att kolla klart på Så mycket bättre!
Hörs imorgon
Thess
image

Kommentera

