Kvällsmat!

Blir en magisk tonfisksås med kokt broccoli,
2 burkar tonfisk i vatten
1msk tomatpuré
Kryddor (salt peppar vitlökspulver lökpulver)
Stek på detta en liten stund, tillsätt sedan grädde och cream chees och låt koka ihop i medelhög värme!
Koka broccolin.
Och där har man en enkel och god kvällsmat!

Bilder kommer sen när jag gjort klart allt!

Är med i några lchf grupper på Facebook, och vanligaste frågan som ställs är. -Hur lång tid tar si och så många kilon att gå ner,  visst lchf är bra när de kommer till viktnedgång bland dom bästa! Men de tar tid, inget och då menar jag INGET, sker över en natt! De finns inga genvägar! De tar den tid de tar! Kroppen går ner i den tagt kroppen vill att man går ner i. Och om man står still i några veckor ja då vill kroppen de, men då har jag sett att väldigt många ger upp? Varför?? Fattar att man vill gå ner i vikt absolut! Men tänk på hur du mår också inte bara vikten! Mår man bra så varför idiot fokusera på bara vikten! Hur mådde jag innan jag börja med lchfkost? Jag ”trodde” jag mådde bra! Visst var jag trött hela tiden och orka inget, inte så konstigt kanske eftersom jag fick och bar på massa av onödigt kilon! Men helt ärligt med handen på hjärtat så tog de mig ca 2 veckor innan jag märkte skillnad på mitt mående! Piggare gladare och orka mer, och nej jag fick INTE ner alla kilon på 2 veckor! De har tagit nästan 2 år att komma dit jag är idag! 2 år där jag får försvara mig inför väldigt många, offrat vissa saker som de jag älska mest för, alla godsaker! Men de är de värt! Jag vill ALDRIG må så igen! För mig är de inte bara viktminskning utan jag lever så här, mitt val i mitt liv! Skulle inte byta de mot något! Och alla som kände mig innan och träffa mig nu skulle nog inte byta tillbaka mig heller! 😀

image

image

image

image

Sista bilden är ganska exakt 1 år gammal! 
image

Denna tagen för några dagar sen! 
På dom andra ”före efter” bilderna så är jag för 2 år sen och nu!

De tar tid! De är värt tiden när man väl blir klar!

Hörs senare
Thess

Lämna en kommentar