Kvällsmys!

Vart en enklare version av tacotallrik ikväll, man tar vad som finns hemma! 
Strimlade gurkbitar och tacofärs samt lite cream fraiche!
image

image

Egengjord Tacokrydda! Den bästa! Inget socker och annat konstigt som stoppas i den man köper ute i livsmedels butiker! Bara rena kryddor!
Spiskummin, lökpulver, vitlökspulver, chilipulver, paprikapulver och lite cayennepeppar. Lätt som en plätt!

Städandet gick sådär, har liksom ingen lust! Men julen är borta och tvätten tvättad. Och badat har jag! Och jag fick plats, dock är jag lite för lång. Men jag fick plats! Vilken känsla! 😀 de vart ett tag sen jag fick plats!!  Så de vart ett hyfsat långt bad fick fylla på med varmvatten! Och lyssna på ett avsnitt av P3 dokumentär! Älskar att lyssna på de! Och jag fick plats! 😀

Vissa saker som att få plats är helt sjukt att jag får nu, att inte få plats är inte så kul, att inte våga sätta sig för att man vet inte om stolen håller? Men väljer att ta dom platser på bussen som inte har stolar framför för att slippa sitta och ta upp 2 platser! Att inte behöva sitta med magen i/på bordet när man ska äta ute. Jag har aldrig känt mig värdelös på någotvis då dom vänner jag haft och har alltid älskat mig för den jag är! Vilket inte gjort att jag känt mig dålig. Men jag har naturligvis skämts för mig och min kropp, och på slutet så var de inte bara de som gjorde de, de fanns ju inget jag kunde ta på mig. Kläderna på kappahl xlnt avdelningen är inte alltid så roliga! Tycket i och för sig att modet just nu inte heller är min grej, men nu finns de lite att välja på iallafall. De fanns de inte då!

Jag är iallafall så lycklig att jag kommit dit jag är idag och önskar verkligen att alla fick uppleva att må som jag mår! Har ju ”tvingat” min rumskamrat att också äta lchf, vilket hon har. Hon är laktosintolerant och har även ibs, vilket blivit mycket bättre! Och hoppas på att om ett halvår att hon är frisk! 😀 Så de är inte bara viktnedgång som lchfkost är bra för! 😀

image

Nu blir de att chilla vidare denna underbara kväll!
Hörs imorgon
Thess
image

Kommentera

