Seriöst!

Vet inte vad som är värst, inte röka eller inte ha något att göra och inte röka!!  De är sjukt vad den drogen nikotin stället till de i hjärnan!! De är galet att skiten ens får säljas lika med socker samma skit! Varför förbjuds inte de?? Varför blir inte nikotin drogstämplat! För de är vad de är!! Så jag är under avvänjning, kul tjej att umgås med just nu?? Nja, kanske inte roligaste. Men tre veckor sägs de ska skiten vara ur kroppen!! Idag fattar jag inte varför jag börja, visste ju inte att jag var tvungen att gå igenom detta för att bli fri! Och ja, jag vet de sitter i huvudet, ingen annan stans! Och ja, jag kommer övervinna. Känns bara väldigt ensamt och har verkligen inget att göra!! Men de blir bättre varje dag! De blir de alltid! Och jag är en vinnare!
image

Lagade lite mat nu ikväll! Fiskgryta med broccoli!
image

Smält smör (rikligt) lägg i valfri fisk (vit) låt de puttra på lite tillsätt sedan skivad tomat och dill salt och vitpeppar efter de kokat 10-15 minuter tillsätt lite grädde och cream fraiche! Koka ihop smaka av!! Serveras med kokt broccoli
image

Gott! Tar inte lång tid att göra med väldigt gott!! 😀

Nu ska jag fortsätta vara fri från nikotin monstret!! En dag i taget, mot ett hälsosamare liv! Min största rädsla är att gå upp i vikt igen. 1-2 kg just nu ingen fara, men fan inte mer,  jag ska ner mer i vikt!!  Har cirka 10kg kvar tills man är normal. Och de vill jag ju inte missa! Så jag ska försöka lära mig om jag är hungrig eller om de är nikotin abstinensen för dom är tydligen väldigt lika varann i känslan!!  Men de bästa med lchfkost är att är man inte hungrig så får man inte i sig något!! De är stopp liksom! Så jag hoppas till gudarna att jag inte gått upp i vikt!  Då är de inte värt de!! Så är de! Ska inte väga mig på en månad eller så, sen se om de gått upp eller ner!?!?

Nu ska jag försöka hitta på något att göra! Tills de är dags att sova!

Hörs imorgon
Thess
image

image

image

2 thoughts on “Seriöst!

  1. Nej vad trist att det känns tungt. Läs om valda delar av boken för att sysselsätta dig. Jag läste Äntligen icke rökare-för kvinnor och där stod det lite om rädslan för viktuppgång osv. Låna den och läs ett varv till kanske. Jag kan erkänna att jag drog ut på den ganska länge innan jag tog den sista ciggen
    I annat fall var du kanske inte helt redo att sluta :-0

Kommentera

