Tankar som rör sig i min hjärna

Imorgon har jag bestämt att de inte blir något mer små ätande, för imorgon börjar jag jobba igen. De är så himla mycket lättare att bara ta något här hemma om man är lite små sugen, inte hungrig utan små sugen, istället för att ta en kaffe eller ett glas vatten så kan de lätt slinka ner något att tugga på istället. Vilket inte inte är bra, för man blir inte hungrig på riktigt utan bara sugen, sen har man till slut ingen koll på vad man ätit och inte. Och simsalabim så har kolhydraterna sprungit iväg till säkert 30-40 g om dagen, nej nu överdriv jag lite, men kanske 20-30 iallafall. Och de tycker jag  inte att de är okej. Så imorgon börjar vi om från början, tror även att man blir piggare om man gör rätt med en gång! Äter när man är hungrig inte sugen! Äter rätt och blir mätt och överäta utan precis så mycket som behövs. De är inte lätt att hitta den balansen men vem sa att livet var lätt. Sen nej de är inte okej att ”unna” sig bär och grädde titt som tätt (vilket jag gjort rätt ofta sen operationen) nu är de slut på jag.har.ju.nyss.opererat.mig.så.jag.är.värd.lite.grädde.och.bär. (varje dag) imorgon är dagen då de blir ordning i livet igen, tider att passa jobb att utföra mål att uppnå ett liv helt enkelt! Att vara sjukskriven är nog bland de tråkigare som finns skulle jag tro! Speciellt som i mitt fall då jag inte kan göra något, visst jag kan gå. Men jag får ju inte bära något, inte ta i med magen överhuvudtaget (de är skit svårt) för vi använder magen och dess muskler till mer saker än vi tror! Resa sig ur soffan eller sängen, hjälper jag inte till gör de skit ont och de känns som om hela magen går sönder inuti. Har kommit fram till en grej till, min hud och fett jag hade innan måste dempat ljudet från magen väldigt mycket, för nu kan jag vakna av att magen kurrar tillexempel. Innan kanske man hörde om de vart jätte tyst.men har aldrig vaknat! Så min mage låter mer nu, när ljuddämparen är bort tagen! Ska testa min gamla piké tröja sen, kan hända att jag nog får ta en storlek mindre imorgon då jag inte har någon hängmage jag måste dölja längre!! Varje gång jag tänker på vad jag gjort och nu fått blir jag varm i hjärtat och nästan gråtafärdig av lycka. För någon som aldrig varit smäll fet så går denna känsla inte att beskriva men, de är de bästa som hänt jag är så jävla lycklig att jag fick äran till denna operation och även att jag lyckades hitta min livsstil! Inte ens jag trodde att detta skulle ske mig, att jag skulle blir ”normal” jag trodde hoppet var borta för länge sedan! Men de gick jag klara de. Jag har idag en platt mage (när jag vaknar på morgonen)  inget häng, nu ska bara jag jobba på min självbild! Den är nog minst lika svår att fatta som att jag för två år sen skulle lyckas att gå ner i vikt!
Nya mål.
1. Lära mig titta in i speglar ute i tex klädbutiker
2. Hitta min självbild som den är.
3. Bygga upp ett träningsprogram så man kan få lite muskler på kroppen
4. Vara stolt över mig själv för vad jag åstadkommit hittills.
5. Njuta av livet! 😉

image

image

image

Borde kunna ha en storlek mindre än den som är på bilden under!

image

Kan ju ha lite tajtare tröjor nu utan att skämmas över den där jävla magen som alltid varit ivägen! Nu är de borta! Älskar de verkligen älskar de!!

image

Ikväll blir de langos till kvällsmat. Ska bara få my att köpa hem lite köttfärs, så taco langos! Tänkte ge mig på egen majonnäs. Har ju inget att göra så då kan jag ju göra de! Sen blir de taco/langos till lunch imorgon också. Mättande och gott! Fett fett fett!!
Bästa bästa!
Langos :
2ägg
2dl riven ost
2msk majonnäs
Blanda ihop klicka ut på plåt 250 grader 5-10 minuter i ugnen! Baaam klart!
Så galet gott! Sen satsen blir ca 3-4 mellan stora langos! Men kan göra större sats om man vill ha fler och ha i kylen!  Eller till lunchlåda dagen efter!
Sen väljer man själv var man vill ha på!

image

image

Eller en stor med köttbullar på och ännu mer ost men då blir de pizza!

image

Hur som, gott enkelt och mättande!!

Dags att inta duschen och sen börja förbereda kvällsmat, till My kommer med köttfärs. Sen efter maten blir de stor städa här för idag åker han hem drygot till hårboll som lägger hår överallt!!

image

Jo glömde visa frosta fönstret i vardagsrummet igår!

image

image

Sen när vi får upp gardiner så lär de bli hur snyggt som helst ju!

Oj vad långt de vart inlägget! Men så blir de när jag inte har något att göra! 😀

Vi får höras senare!
Thess

image

Kommentera

