Tisdag och kortdag på jobbet!

Morgonmöte med hela ligan sen är de bara att köra på tills klockan 15 så slutar jag idag! Lite skönt vill jag lova helt slut efter gårdagen. Inte ens efter ett idiot pass på gymmet var jag så trött som jag var igår när jag kom hem! Men de har gått tre veckor sen en stor operation så jag måste nog acceptera att de kommer ta mer tid än vad han som operera mig säger att de kommer ta! Alla läker vi olika och känner olika.

Tog lite kort selfie så här på morgonen dock lite svullen med bättre än när kaj kom hem igår!

image

image

De är så sjukt att titta sig i spegeln varje morgon, för varje morgon blir jag lite chockad, de står inte en super stor människa där längre, jag är stor men på ett helt annat sätt, mina gener gör att smal kommer jag aldrig att kunna bli, skulle se konstigt ut om jag vägde under 80kg skulle nog se mer eller mindre sjuk ut! Vill se frisk och fräsch ut så jag väljer att inte titta på vågen nå mer. Jag har till och med ställt undan den i en garderob som är dryg att ta fram! Men varje dag jag titta mig i spegeln blir jag lycklig, att jag har lyckats med detta, men samtidigt förvånad över hur ”lätt” de är om man valt att göra de, byta livsstil för alla kan, men alla orkar inte. Förstår de, jag var själv en av dom lataste människorna ni kan tänka er, fast var jag verkligen lat, eller orka jag inte på grund av min enorma vikt. Bara att stå upp var ju som ett gympass i sig. Så frågan är var jag lat eller vart jag så aktiv man kunde med min övervikt?? Jag tror att jag vart nog så aktiv jag kunde. Men tån ett att gå och bära på 60 stycken två kilos sockerpaket,  testa att lyfta de,  fatta sen att gå och bära på de! Bara de är ett gympass i sig. Och att man är extra stark i benen är ju inte så konstigt!! 😉
Snart framme på jobbet
Vi hörs snart
Thess

image

2 thoughts on “Tisdag och kortdag på jobbet!

Kommentera

