Kvällen.

Blir att spendera med Malin, en vän och kollega mys blir de i hennes nya lägenhet, vi bor typ 40 min gångfärd från varann men med tunnelbana tar de typ dubbelt, men tror de går någon buss också. Får kolla upp detta sen när jag ska hem! De löser sig! 🙂

Taggad inför imorgon ska bli kul att få lyssna på kostdoktorn äntligen! Med hopp om att jag kommer få ännu mer inspiration och motivation. Samt lära sig mer om kosten. Tycker på alla lchf forum på Facebook att de börjar spåra ur, alla kör olika former av ”sitt” lchf men själva lchf grunden har typ försvunnit??  Vad hände med fett 80% protein 20%??  Nu är de typ tvärtemot, men jag orkar inte kommentera varenda inlägg som de står att är en frukt eller liknande. För visst vill man göra de, så gör de. Men kalla de inte lchfkost, för de är de inte! Kanske en släng av paleokost men inte lchf! Sen om man vill äta frukt är de upp till var och en! Men sitta och gnälla på ett lchf forum att de inte funkat bla bla bla när man äter frukt och på tok för lite fett! Fett är ju inte farligt. De går inte att äta för mycket av, de som händer när man äter ”förmycket” fett är att man är mätt extra länge bara, något annat är de inte! Men trycker man i sig massor med kolhydrater också är de farligt, men äter man bara fett och protein i sin kost är de livsnödvändigt kan man säga!! 🙂

Nog tjatat om de, nu ska jag umgås med Malin och njuta av fredagkvällen!
Vi hörs senare!
Thess

image

4 thoughts on “Kvällen.

  1. Jag har själv aldrig räknat på fördelningen fett, protein, kolhydrater, men jag ligger inte på 0% kolhydrater. Jag vet ju att det blir ett antal gram kolhydrater i min kost eftersom jag älskar grönsaker. Å andra sidan innehåller ju dessa grönsaker inte så mycket energi över huvud taget, så jag unnar mig att äta dem. Något som jag lärt mig ganska nyss är att det är smartare att äta grönsaker än frukt. Broccoli har mycket mer C-vitamin än apelsin, t.ex. och samtidigt mycket mindre kolhydrater. Men för mig har det fungerat bra att ta bort socker, pasta, potatis, ris, bröd, frukt för att jag skulle bli av med laktosintolerans och IBS. Så jag har nått mina mål med min kosthållning.

    Sen är det för mig inte viktigt vad min kosthållning kallas, jag känner mig trygg med att jag äter enormt mycket nyttigare nu än jag gjorde förr.

    Sen, för dem med diabetes eller andra sjukdomar, samt övervikt så är det säkert mycket viktigare att vara jättestrikt.

Kommentera

